Ο προγραμματισμός, γίνεται μια ολοενα και σημαντικότερη δεξιότητα, με την παιδική ηλικία να θεωρείται η πλέον καταλληλη για την ανάπτυξη υπολογιστικής σκέψης και απόκτησης βασικών γνώσεων στον προγραμματισμό. Σε αυτο το άρθρο “προγραμματισμός για παιδια”, θα εστιασουμε στη γλωσσα προγραμματισμου σκρατς για παιδιά ηλικιας 8+ .
Το κοινό στο οποίο απευθύνεται, είναι πάρα πολύ δύσκολο, γι αυτό το λογο, οι δημιουργοί της συγκεκριμένης εκπαιδευτικής σειρας εχουν δώσει έμφαση στην διαδραστικότητα και ευχρηστία ωστε τα παιδια να μαθαίνουν διασκεδάζοντας μέσα απο μια σειρά βίντεο.
Κάθε εβδομάδα το παιδί θα δημιουργεί ένα διαφορετικό έργο. Παιχνίδια με ζωάκια, καλλιτεχνικά εργα, Επίσης καθε εβδομάδα θα διδάσκονται νέα μπλοκ προγραμματισμού και τρόποι για τη βελτίωση του γραπτού κώδικα.
Καθε ενότητα ολοκληρώνεται από διαφορα τεστ, τα οποία επιτρέπουν στα παιδιά να εξασκηθούν στον προγραμματισμό και να δημιουργήσουν προγράμματα που θα ήθελαν να χρησιμοποιήσουν οι ίδιοι!
Στο τελος του προγράμματος, το παιδί σας θα γνώριζει τα βασικα του προγραμματισμού και θα εκδοθεί ένα δίπλωμα Scratch στο όνομα του 🙂
Η απουσία χρονοδιαγραμμάτων, η ευκολία χρήσης και η υψηλη ποιότητα της διδακτέας ύλης, καθιστουν το συγκεκριμενο εκπαιδευτικό πρόγραμμα, μια εξαιρετική επιλογή για εσάς και το παιδί σας.
Αξιζει να σημειωθεί πως το σκρατς δημιουργηθηκε απο το Τεχνολογικό Ινστιτούτο της Μασαχουσέτης (MIT) και πως η συγκεκριμένη σειρά μαθημάτων, χρησιμοποιήθηκε στα δημοτικά σχολεία της Ολλανδίας με πολυ μεγάλη επιτυχία.
Διάρκεια προγράμματος: 8 Εβδομάδες
Απαιτούμενος χρονος: 3-4 ώρες την εβδομάδα
Ινστιτουτο: DelftX
Επίπεδο: Εισαγωγικό
Γλώσσα: Αγγλικά
Διεύθυνση προγράμματος https://www.edx.org/course/scratch-programming-for-kids-9
Ύλη προγράμματος
Εβδομάδα 1: το πρώτο πρόγραμμα.
Μάθετε τις πρώτες σας έννοιες, όπως τις εντολές “If-then” και ένα loop.
Εβδομάδα 2: κινήσεις και σήματα
Δημιουργήστε τα δικά σας animations.
Εβδομάδα 3: μεταβλητές
Μεταβλητές & έννοιες της επανάληψης σε βάθος
Εβδομάδα 4: αλγόριθμοι & αντιγραφή στο Scratch
Μάθετε για μια από τις σημαντικότερες έννοιες στον προγραμματισμό.
Εβδομάδα 5: (τυχαία) τοποθέτηση
Τυχαία μετακίνηση των sprites.
Εβδομάδα 6: καθαρός κώδικας
Επανάληψη των προγενέστερων concepts, συμβουλές και κόλπα.