Σήμερα, οι ηλεκτρονικές αγορές αποτελούν ένα αναπόσπαστο εργαλείο για πολλούς χρήστες του ίντερνετΣύμφωνα με την Eurostat, 1 στους 4 χρήστες του διαδικτύου έχει προβεί σε αγορές από το ίντερνετ τους τελευταίους 3 μήνες, ποσοστό που αναμένεται να αυξηθεί όπως άλλωστε συμβαίνει κάθε χρόνο.
Ωστόσο, ένα μεγάλο κομμάτι διστάζει να προχωρήσει σε κάποια αγορά από το ίντερνετ. Αυτό συνήθως συμβαίνει είτε γιατί φοβάται να δώσει τα προσωπικά του στοιχεί μέσω ίντερνετ, είτε γιατί δεν γνωρίζει τις διαδικασίες.
Οι ανησυχίες αυτές είναι δικαιολογημένες. Σε αυτό το άρθρο θα προσπαθήσουμε να διαφωτίσουμε ένα θέμα που για πολλούς είναι “σκοτεινό”.
Αν και εσύ θέλεις να κάνεις αγορές από το ίντερνετ, αλλά σκέφτεσαι όλα αυτά που προείπαμε, διαβάζοντας αυτό το άρθρο θα αποκτήσεις μια σφαιρική εικόνα, για να μπορείς με ασφάλεια να κάνεις όποια αγορά από το ίντερνετ θες.
Ηλεκτρονικά καταστήματα
Όταν λέμε “αγορές από το ίντερνετ”, φυσικά, δεν εννοούμε ότι ψωνίζουμε από το κατάστημα που λέγεται ίντερνετ. Γιατί πρώτον, το ίντερνετ δεν είναι κατάστημα, και δεύτερον, δεν διαθέτει προϊόντα και υπηρεσίες. Οπότε το ίντερνετ είναι το μέσο.
Τα ηλεκτρονικά καταστήματα είναι σαν τα φυσικά καταστήματα. Πολλά από αυτά μάλθιστα διαθέτουν και φυσικό κατάστημα, όπως για παράδειγμα οι μεγάλες αλυσίδες (Πλαίσιο, Public, Κωτσόβολος, IKEA κτλ.), αλλά ακόμα και μικρά καταστήματα.
Γιατί να αγοράσω από το Ίντερνετ ;
Τα ηλεκτρονικά καταστήματα, συνήθως έχουν χαμηλότερες τιμές με τα αντίστοιχα φυσικά καταστήματα.
Η διαφορά στην τιμή υφίσταται, γιατί ένα ηλεκτρονικό κατάστημα δεν έχει τα έξοδα που έχει ένα φυσικό κατάστημα. Πωλητές, προσωπικό καταστήματος, έκθεση, έξοδα χώρου, ενοίκιο, ηλεκτρικό ρεύμα είναι μόνο μερικά από τα έξοδα που έχει ένα φυσικό κατάστημα. Αντιθέτως ένα ηλεκτρονικό κατάστημα μπορεί να λειτουργήσει σε μία αποθήκη.
Ο ανταγωνισμός είναι επίσης ένας παράγοντας που λειτουργεί θετικά για τον καταναλωτή, καθώς ένα φυσικό κατάστημα έχει να ανταγωνιστεί μόνο τα καταστήματα σε μία περιοχή, ενώ τα ηλεκτρονικά καταστήματα πρέπει να ανταγωνιστούν όλα τα καταστήματα που έχουν διαδικτυακή παρουσία, σαν να λέμε σχεδόν όλα τα καταστήματα που διαθέτουν παρόμοια προϊόντα.
Τέλος πρώτου μέρους, στο επόμενο άρθρο, θα αναλύσουμε τις διαφορές μεταξύ Ελληνικών και ξένων ηλεκτρονικών καταστημάτων